۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۳

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد؛

ثبت نام ۹۷ درصدی دانش آموزان در گیلان

ثبت نام ۹۷ درصدی دانش آموزان در گیلان

رشت- مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از ثبت نام ۹۷ درصدی دانش آموزان در این استان خبر داد و گفت: هیچ مدرسه ای بدون معلم نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین رمضانی صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: هم سویی آموزش و پرورش با والدین و دانش آموزان از طریق رسانه‌ها تحقق می‌پذیرد و از این رو تعامل گسترده با اصحاب رسانه بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه این استان آماده پذیرایی و استقبال از دانش آموزان است، گفت: گزارش گیری آمادگی مدارس در شهرستان‌های گیلان جهت استقبال از دانش آموزان در حال انجام است.

به گفته رمضانی، ایمن سازی مدارس و تجهیز زیرساخت‌های ورزشی مدارس و تقویت زیرساخت‌های آموزشی انجام شده است.

وی از ثبت نام ۹۷ درصد دانش آموزان در گیلان خبر داد و افزود: گیلان با ۳۸۰۰ مدرسه، ۱۹ هزار و ۲۵ هزار معلم پذیرای ۳۷۷ هزار دانش آموز با شعار برای ایران برای مدرسه آماده بازگشایی امن و بدون دغدغه مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای در استان بدون معلم نیست، گفت: تعداد ۱۵۰۰ بازنشسته و تعداد ۱۵۰۰ نو معلم در گیلان جذب شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه از ۲۶ شهریور بازگشایی مدارس شروع شده است، اضافه کرد: بازگشایی مدارس با جشن غنچه‌ها، شکوفه‌ها و جوانه‌ها در گیلان انجام شده است.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس افزود: زنگ نماز همزمان با شروع سال تحصیلی جدید با سخنرانی آیت الله فلاحتی در گیلان نواخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به سرفصل‌های مهم آموزش در ابعاد مختلف اضافه کرد: تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی و همچنین انتقال علم و دانش برای دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

رمضانی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی خودساختگی در بین دانش آموزان بیان کرد: علم آموزی در افراد باید همراه با معنویت افزایی در آموزش و پرورش باشد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه پوشاک افزود: ساماندهی خرید و فروش پوشاک مدارس گیلان در سامانه پوشاک مد نظر بوده و واسطه گری در این سامانه حذف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از راه اندازی رادیو انجمن برای نخستین بار در این استان خبر داد و اضافه کرد: این رسانه جهت ارتباط گسترده بین خانواده‌ها، مدارس و دانش آموزان با کمک صدا و سیما در گیلان راه اندازی شده است.

رمضانی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های ورزشی مدارس گیلان بیان کرد: بیش از ۶۰ زمین چمن و ۱۲ زمین والیبال ساحلی در گیلان وجود دارد که این آمارها در سه سال گذشته به تعداد انگشتان دست نمی‌رسید.

کد خبر 6229988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha